Moskova Metrosu’nun yeni yer üstü hattı hizmete açıldı
Dairesel yapıda inşa edilen Moskova Metrosu’nun üçüncü hattı, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ve Moskova Belediye Başkanı Sergei Sobyanin’in katılımıyla 17 Ağustos’ta hizmete açıldı.
Dünyanın en eski ve önemli ulaşım ağları arasında sayılan Moskova Metrosu, dünya çapında da takip edilen şehir içi ulaşım projesi MCD (Moscow Central Diameters) kapsamında önemli bir adıma daha imza attı. Dairesel bir yapıda inşa edilen Moskova Metrosu’nun üçüncü temas sınırı, Rusya Devlet Lideri Vladimir Putin ve Moskova Belediye Başkanı Sergei Sobyanin’in katılımıyla düzenlenen törenle 17 Ağustos prestijiyle faaliyetlerine başladı. İlk iki iletişim hattı 21 Kasım 2019’da hizmete açıldı ve yer altı metrosu o tarihten bu yana 600 milyondan fazla yolcu taşıdı.
Yeni iletişim sınırı Kuzeybatı ile Güneydoğu’yu birbirine bağlayacak
Ülkede MCD-3 olarak bilinen yeni yer altı metro hattı, 85 kilometre uzunluğundaki kuzeybatı ve güneydoğu bölgelerini birbirine bağlıyor. 38 istasyonla hizmete giren yer üstü metro sınırına Mitkovo, Malino ve Rizhskaya istasyonlarının da eklenmesi için çalışmalar devam ederken, MCD-3’ün şu anda Moskova’da 24, Moskova çevresinde ise 4 bölgede hizmet vererek bir nüfusa hitap ettiği biliniyor. 3,5 milyon. 400 metre uzunluğunda bir tünel, çok sayıda büyük ölçekli yapı ve destekleyici altyapıyı içeren yeni iletişim hattı, şehrin kalbinden geçen yeni bir yer altı caddesi işlevi görecek.
Taşıma kapasitesi iki katına çıkar
Big Circle Hattı, Moskova Merkez Çemberi (MCC) ve diğer ulaşım hizmetleri dahil olmak üzere 21 aktarma noktası sunan MCD-3 yer üstü metro hattının, 3 metro hattının yükünü yüzde 15’e kadar azaltması bekleniyor. Ülkede “mühendislik harikası” olarak fiyatlandırılan projenin, bölgesel karayollarında günlük yaklaşık 7 bin aracın trafiğini azaltarak yılda 36 bin tona varan atık emisyonun önüne geçmesi bekleniyor.
Kuzeybatı-güneydoğu hattında seyahat eden yolcuları Kazansky ve Leningradsky istasyonlarını temas noktası olarak kullanmaktan kurtaran MCD-3, günlük yolcu kapasitesini 900 binden 1,9 milyona çıkaracak. Bu sayede yolcular yoğun saatlerde bile ulaşım sıkıntısı çekmeyecek ve servis sıklığı 1,5 kat artacak. Yani Moskova’da seyahat edenler her 5,5 dakikada bir yeni hatta geçiş yapabilecek. Son olarak MCD-3, yolcuların ulaşım maliyetlerini 3,5 kata kadar azaltmayı vaat ediyor.
Rusya’da demiryolu ulaşım hatları gelişmeye devam ediyor
MCD-3’ün hizmete girmesiyle demiryollarında modern ulaşım araçlarına geçişte değerli bir boşluk yaratan Moskova Metrosu, 2024 yılına kadar tüm uzun menzilli banliyö bölgelerinde modern ve yenilenen demiryolu araçlarının kullanılmasını öngörüyor. Moskova’da kentsel ulaşımın iyileştirilmesi. MCD’nin dördüncü temas sınırının da kısa süre içerisinde açılması beklenirken, MCD-5’in ilerleyen dönemde devreye alınması ve Moskova ile çevre şehirler arasındaki temasların geliştirilmesi planlanıyor.
17 Ağustos’ta açılışı yapılan MCD-3’ün de eklendiği MCD projesi kapsamında inşa edilen MCD-1 ve MCD-2 ulaşım sınırları, Moskova’nın 40’tan fazla bölgesine ulaşım sağlıyor ve birbirine bağlanarak konforlu yolculuk sağlıyor. Yakındaki şehirler.